ABC zdrowych zębów

Po pierwsze, myjmy zęby minimum dwa razy dziennie, a najlepiej po każdym posiłku. Nawyk ten trzeba zaszczepić już dzieciom, gdyż choroby zębów mlecznych źle rokują dla stanu zębów stałych u dziecka. Warto też używać wykałaczek i nici dentystycznych do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych.

Po drugie, usuwajmy płytkę nazębną (czyli tzw. osad) i kamień. U każdego występują one w innym nasileniu i od tego zależy częstotliwość, z jaką należy poddawać się takiemu zabiegowi. Dzięki niemu zyskamy nie tylko bielsze zęby i świeższy oddech, ale też zdrowsze dziąsła.

Po trzecie, dbajmy o dziąsła. Często zapominamy, że stan naszych dziąseł wpływa bezpośrednio na stan zębów, np. obniżenie dziąseł prowadzi do chwiejności lub nawet wypadania zębów. Nie lekceważmy zatem stanów zapalnych, obniżania się (cofania) dziąseł i udajmy się do dentysty, który wyleczy zapalenia oraz pomoże zatrzymać postępy paradontozy.

Po czwarte, odwiedzajmy regularnie stomatologa – nie tylko, gdy ząb nas boli. Róbmy przeglądy zębów, wtedy wszelkie zmiany, czy to nadmiar kamienia, czy próchnica, czy choroby dziąseł (jak paradontoza) zostaną wcześnie wykryte i łatwiej będzie je wyleczyć.

Po piąte skorzystajmy z nowoczesnej protetyki*, jeśli już dojdzie do konieczności usunięcia zębów i powstaną braki w uzębieniu. Dzięki protetyce nie tylko będziemy lepiej wyglądać , ale też uzupełnimy łuki zębowe. To wspomoże nasz proces żucia pokarmu (będzie on lepiej pogryziony) oraz będzie wspierało te zęby, które nam pozostały.